Rohloff

Het moet ergens medio de jaren negentig zijn geweest dat onze eerste Cycle Trend vestiging een eerste Rohloff naaf kocht in een fiets. Inmiddels zijn we bij Cycle Trend een echte Rohloff specialist. We hebben vakantiefietsen, trekkingfietsen, forensenfietsen, mountainbikes, race- en gravelfietsen met Rohloff-naaf. Sinds 2014 verkoopt Cycle Trend ook de PINION systemen. De meeste modellen zijn verkrijgbaar met ketting of riemaandrijving. Zo ziet het er van binnenuit. Gelukkig hoef je alleen maar 1 x per 5000 kilometer de olie te (laten) verversen. Dan kun je er 100.000 kilometer mee rijden. Onverwoestbaar.  Ons wordt vaak gevraagd wat de beste onderdelen zijn. En als je me dan vraagt om een top drie te maken van de beste fietsonderdelen die er bestaan dan kom ik op dit lijstje (in willekeurige volgorde): Chris King balhoofdstellen, Magura HS33 hydraulische velgremmen en de Rohloff Speedhub 14 versnellings naaf. Alle drie onverwoestbaar (neem dit niet te letterlijk). Wij hebben een ruime keuze in fietsen met Rohloff aandrijving. In onze in de showrooms staan meer dan 20 fietsen met deze naaf. Vakantiefietsen, Mountainbikes, Toerfietsen, de trendy S.U.B. en zelfs racefietsen. Dus kom bij ons langs als je op zoek bent naar een fiets met Rohloff-naaf. Weg met die ketting, doe mij maar een riem! In het begin kregen we veel vragen over riem-aandrijving op onze fietsen van o.a. Santos en Pilot met Rohloff-naaf. Ondertussen is de riem ruimschoots de ketting voorbij in populariteit en zien we nu al veelvuldig de riem terugkomen op instapfietsen van o.a. Cube, Gudereit, Stevens, Trek en nog vele anderen. De riem is niet meer weg te denken bij fietsen met een versnellingsnaaf. De riem-aandrijving is lichter, sneller en schoner. Benieuwd? Inmiddels hebben ruim 140.000 naven de fabriek in het Duitse Kassel verlaten. Het weinige onderhoud en de lange levensduur zijn vaak de redenen om te kiezen voor deze aandrijving. En uit ervaring weten we dat de naaf bij 100.000km nog niet versleten is!